tisdag, februari 05, 2008

Ni vet vad man säger om stora fötter?

Stora fötter, FULA skor.
Såg på Plus tidigare ikväll där Sverker, de storfotade kvinnornas riddare i flanellrustning, pratade om problemet som både jag och många vänner, syskon och släktingar har -
Att hitta snygga skor till våra kanoter.


Folk fattar nog inte det, men att köpa skor har länge varit ett ångestmoment och något jag försöker göra så sällan som möjligt. Skammen över att sitta där, lite svettig från tidigare shopping, försöka klämma ner sina 42or i en 41a [om man ens har så tur, oftast får man prova med en 40a] och röd i ansiktet pipa fram till den [naturligtvis petita och småfotade] expiditen om den här modellen finns i storlek större? Kanske? Möjligtvis? Det har hänt mer än en gång att expiditen kommit tillbaka med ett
- Nej, men de finns i herrmodell.

Jaha, men gud. Varför gick jag inte till transaaffären direkt, liksom?
I don't wanna shop at the tranny-store no more! Mänskligheten blir bara längre och längre, med längd följer ju då...TADA! Större fötter, så man ska gå på den här planeten någorlunda stadigt. Tackolov är ju Converse alltid könsneutrala, så det finns ju alltid som utväg för oss som faktiskt gillar det stuket.

Men, ibland vill man ju kanske lite högre upp, känna ändalykten hissas och man känner sig så jäkla het att man undrar varför inte alla ränner efter en och äter jorden man går på i ren dyrkan. För mig fann jag lösningen på det i Holland. Sissy Boy gör apasnygga högklackade stövlar [i min totalt lack-of-sense-of-style-mening]och de få par jag äger har jag på mig alldeles för sällan.

Har jag modebloggat nu? Räknas det här som en modeblogg? Let's hope not. Jaja, passande uppföljning till det förra inlägget iaf, för på de här bilderna får ni se...mitt hallgolv! Fridens liljor med er.

3 kommentarer:

Fredrik Westerlund sa...

Jag, som har små fötter, har samma problem och även jag har modebloggat i dag. Eller åtminstone blivit beskylld för att göra det.

Jon Gustav sa...

Jag har flanellpyjamas och stor t-shirt och dricker kaffe. Är jag redo att flytta till New York och jobba för Elle nu?

Lägenheten verkar hemtrevlig :D

Elin J sa...

Freddi: Supercleant jue, men...som Hoe-Helena sa/tänkte: Vem klär upp sig för supertisdagen?;)

Jon: Jag kunde först inte se skillnad på dig och Carrie Bradshaw! Likheterna är slående, in deed. Men, vill man verkligen jobba på Elle?
Har du sett Ugly Betty? It could get nasteh!