torsdag, december 25, 2008

Egentligen kan du nog strunta i att läsa det här, för jag skriver inte något viktigt egentligen, det är mest bara dravel, faktiskt.

Det finns en bra förklaring till varför uttryck av slaget "killar är som bussar, missar du en är det bara att ta nästa" inte finns i variationen där buss är ersatt med skärgårdsfärja. De kommer och går nämligen inte så ofta. Särskilt inte på julafton, upptäckte vi.

Dock var julaftonen jättemysig, fastän vi kom hem väldigt sent och jag, som hade jobbat på förmiddagen bara kraschade i säng och sov sedan som en stock i sköna 12 timmar. Jag sov t o m så djupt att ett fenomen som inte uppstått på väldigt länge kom igen - mina läppar svullnade upp ca. 30% som de alltid brukade göra under natten då jag var yngre. I shit you not, då jag var 14- 17 vaknade jag oftast med en 1 cm tjockare överläpp (ja, jag mätte...) Det var lite nice, fakiskt. Typ ett kvitto på att jag inte är lika gammal som jag känner mig när jag somnar runt midnatt=P Nu är de normalsize igen, men jag VET att det hände.

Senaste veckan har jag dessutom drömt om en massa Youtubare, och natten var inget undantag - Tom Milsom uppenbarade sig av nån anledning (min svaghet för unga män med engelskt ursprung yttrar sig än en gång. Jag borde skjutas som straff för min anglofili. Fo serious.) och en ångest-dröm av enorma proportioner utspelade sig. Jag hatar det, att vakna med dåligt samvete för ngt som aldrig ens hänt eller man ens kan kontrollera. Blä.

Inga kommentarer: