torsdag, maj 15, 2008

The Simon Gärdenfors Skräpkultur Show

Visst är jag för upphöjandet och eftersträvan att göra serietecknadet till något ännu mer underground-gone-subkultur-skitigt-coolt, men i Simme Gs program på ZTV, som jag tittat på och haft förhoppningen att det ska frångå serierunk/klasskompisincest och badande i serietecknandets egen förträfflighet och det visar sig att den som väntar på något gott får vänta till avsnitt fem, där Simon faktiskt intervjuar folk han inte känner för första gången.

Visserligen är Harlequin-tanten astråkig, men att Simon har med Bloggaren Beta, äks Imuglybutivegotablog, ska han ha cred för. Som stort fan av bloggen bubblade jag lite i trosan av att få höra en av sveriges klockrenaste bloggare prata litterär porr och får mig att skämmas för att jag blir lite besviken över att Beta faktiskt var snygg. Jag hade väntat mig något i stil med Ebbot från Soundtrack of Our Lives med en fet prilla Grov lössnus under näsan. Istället fick jag en lenrakad, blond Macaulay Culkin look-a-like. Jag ska tamejfan börja stalka Beta. Vi kan bli porrkompisar.

Inga kommentarer: