torsdag, maj 01, 2008

Yummy,yummy,yummy I got yuck in my tummy

Bloggen har legat död ett tag, men hav förtröstan, jag har inte dött. Nej, jag har varit magsjuk så inni helvetet och det har inte varit särskilt kul kan meddelas, särskilt med tanke på att jag missade valborgsmässofirandet. Jag hade verkligen sett fram emot att få sänka några starköl i slottskogen eller wherever, titta på lite bränder och tänka på ye olden days då man startade bränder för att skrämma bort troll och annat oknytt i valborgstider, inte för att ha en ursäkt till att supa. Hsh, jag har varit såpass sjuk att jag i princip bara orkat lega i sängen, svettas och gå på toaletten [sidenote: skivat bröd är inte den bästa uppfinningen, extra mjukt toapapper är] men, det finns ljusglimtar även för veka sjuklingar som jag. Jag fick mina Cute with Chrisbiljetter av den sjukt snälla kanadensiskan Michelle i Ottawa OCH hon var även vänlig nog att skicka med en "Pens, bitch!"-penna! Ja, naturligtvis blev jag osunt glad för detta. Men, inte nog med det, Mr CWC himself hörde av sig och undrade om jag kanske skulle vilja utveckla fanarten jag gjorde åt honom till ett helt t-shirt tryck, denna gång för cash money! Jag vet att några av er tyckte att jag skulle få royalities för fanarten jag gjorde, men det går inte ihop med hela syftet fanart. Innan jag skickade fanarten visste ju inte ens Chris att det fanns en töntig serietcknare i Swedon som tittade på hans program och det är väl inte rätt att få honom att betala för något jag gjorde på en kafferast [bokstavligen] och skickade in som ett bevis på min uppskattning för showen. That's just not how it works.

Fandom är något ohyggligt vackert som inte bör förstöras med ruttna intentioner. Tro mig, det skulle vara frestande att köra på devisen "Ok, I draw pretty picture of you - now you sleep with me" om det funkade, men det gör det inte, för att även de enklaste saker som idoldyrkan måste förhålla sig till regler. Det bästa som finns är när man längst bak i seriealbum kan hitta fanart från etablerade och framgångsrika tecknare, för det får en att inse att trots att de tjänar sitt uppehälle på något jag fortfarande bara drömmer om, så var de också fanboys and girls i början. Och det känns bara sådär självklart.

Inga kommentarer: